Köp- och leveransvillkor

Dessa köp- och leveransvillkor (nedan ”Villkor”) är i kraft från och med 9.11.2020 och är tills vidare i kraft. 

Dataskyddsbeskrivningen är uppgjord 6.11.2020 och är tills vidare i kraft, och den når du på adressen https://chocolat.fi/integritetspolicy.

Då du besöker våra webbsidor ber vi att du samtidigt bekantar dig med Villkoren och dataskyddsbeskrivningen och eventuella uppdateringar av dessa.

Alla produkter som finns tillgängliga i nätbutiken kan du lägga till i köpkorgen. Vi skickar iväg din beställning fort som möjligt, i regel två till fyra (2–4) vardagar från och med beställningsdatum. Postens leveranstid är cirka tre (3) vardagar. Observera dock att allmänna helgdagar och högtider såsom jul och påsk kan förlänga leveranstiden så att dröjsmål uppkommer.

Observera även att det kan komma att dröja innan du har din produkt hos dig i det fall produkten tillfälligt tar slut i lager.

Vi på GN Chocolates (nedan ”vi”, ”oss” eller ”GN Chocolates”) strävar dock alltid efter att ha erforderliga råvaror i lager, men vid stor efterfrågan inför exempelvis högtider kan detta leda att produkten tar slut. Vi tillverkar då givetvis nya produkter så fort som möjligt, dock så att vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Vi är omgående i kontakt med dig per e-post om produkten undantagsvis tagit slut.

Vänligen notera att vi alltid strävar efter att ha så sanningsenliga foton på alla produkter som möjligt, men reserverar oss för den händelsen att datorns, pekplattans eller mobilens skärm kan förvränga färgnyanser. Sådana nyansskillnader utgör således inte skäl för reklamation.

I vissa fall kan även en viss färg/vissa färger plötsligt ta slut i lager. En sådan omständighet utgör heller inte skäl för reklamation då nyans- eller färgskillnader inte inverkar på våra produkters goda smak. Produkterna beskrivs mer specifikt i nätbutiken.

Vänligen observera att nätbutikens produkter också är till salu i vårt bageri i Maxmo på adressen Kvimovägen 224, 66640 Maxmo.

I oturliga fall kan en produkt ha blivit såld i bageriet i Maxmo samtidigt som någon annan beställt den i nätbutiken. Vi reserverar oss för denna typ av händelser och vill framhålla att vi är noga med att uppdatera nätbutiken så fort som möjligt.

Alla produkter i vår nätbutik och i vårt bageri inkluderar gällande mervärdesskatt.

Den summa som vid köptillfället anges bestäms i enlighet med de priser som gäller vid beställningstidpunkten. Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar.

Alla beställningar bekräftas via e-post. Ur orderbekräftelsen framgår bland annat information om beställda varor, pris och leverans.

På Klarna Checkout-tjänsten i vår nätbutik kan du som kund behändigt identifiera sig och sedan välja det betalningssätt som passar bäst. Alla betalningssätt är trygga och säkra.

Genom att använda Klarna Checkout-tjänsten godkänner kunden Klarna Bank AB:s villkor (nedan ”Klarna”), vilka hittas här. Vid frågor gällande betalningen ombeds kunden vänligen kontakta Klarnas kundservice direkt. Kontaktuppgifter och annan nödvändig information fås på adressen: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu.

Vi ber att företag och andra juridiska personer direkt tar kontakt med oss på e-postadressen info@chocolat.fi i det fall ni har frågor gällande till exempel köp av ett större parti produkter.

Posti Group Abp levererar dina beställningar. Observera att en genomförd beställning innebär att du godkänner våra Villkor, dataskyddsbeskrivningen och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister.

Du behöver ha din adress på fastlandet för att leverans ska kunna ske. För tillfället levereras inte beställningar utomlands.

Vänligen observera att du som kund ansvarar för att de uppgifter du uppger i samband med din beställning är korrekta.

Våra produkter paketeras på ändamålsenligt sätt och så att de klarar normala fraktförhållanden.

Dock ber vi dig observera att våra produkter är känsliga för fukt och värme. Vi har i nuläget inte möjlighet att erbjuda så kallad kylfrakt eller att paketera chokladen på ett värmeisolerande sätt. Det oaktat är det av största vikt för oss att paketera våra produkter så noggrant som möjligt.

Trots mycket noggrann paketering kan det ändå uppkomma små skador ibland. Detta är tyvärr något som står utanför vår kontroll. Vi kan därför inte ersätta små skador som uppkommit under leveransen. Vi hoppas att du som kund inser detta och godkänner detta innan du gör din beställning.

I det fall att en av GN Chocolates sänd leverans aldrig når fram till dig bör du meddela posten och göra en reklamation. Således står GN Chocolates inte för av posten orsakade förseningar, försvunna leveranser eller övriga fel och skador.

Ur miljösynvinkel medföljer ingen utprintad version av orderbekräftelsen i ditt paket.

Vänligen välj det leveranssätt som passar dig bäst i samband med att du gör din beställning i nätbutiken. Nedan ser du olika leveranssätt.

Upphämtning i butik – 0 euro
Om du väljer att hämta dina varor själv i vårt bageri på adressen ovan tillkommer ingen postavgift. Kontakta oss på e-postadressen ovan i punkt 2 för att bestämma dag och tid för att betala och hämta dina produkter.

Postpaket inom Finland – 7,80 euro
Upphämtning från postens betjäningsställe eller postens paketautomat. Observera att så kallade paketautomatsleveranser bör avhämtas inom sju (7) dagar!

Hemleverans – 14,50 euro
Leverans direkt till din hemadress. Posten tar kontakt och kommer överens om en leveranstid.

Allmänt
Postavgiften betalas i samband med att beställningen betalas.

När beställningens totalbelopp överstiger 80 euro är frakten fri.

Vi sparar alla beställningsuppgifter i vårt datasystem. Dina uppgifter delas inte med tredje parter. GN Chocolates anser att det är viktigt att du som kund känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Vår dataskyddsbeskrivning når du här: https://chocolat.fi/integritetspolicy

Den i konsumentskyddslagen tryggade ångerrätten om 14 dagar från och med det att produkten/produkterna togs emot tillämpas inte på våra produkter, vilka utgörs av livsmedel.

Vänligen se mer om omständigheter som inte ger skäl för reklamation i punkt 1 (gällande nyans- och färgskillnader).

Skulle mot förmodan en sådan eventualitet inträffa att våra handgjorda praliner av någon anledning inte smakmässigt motsvarar de höga standarder vi förbundit oss att iaktta ber vi att du kontaktar oss på e-postadressen i punkt 2. Du som kund står själv för postavgiften om en dylik eventualitet inträffar. Vi ber att du sparar det kvitto du får då du returnerar produkten. Efter att returen godkänts och hanterats kommer pengarna att återbetalas till ditt konto genom användning av samma betalningssätt som du använt exklusive postavgiften.

Vi ber dig vänligen kontakta oss på e-postadressen i punkt 2 i det fall du har ytterligare frågor eller något är oklart.

GN Chocolates förbehåller sig rätten att ändra sina Villkor och dataskyddsbeskrivningen och förbehåller sig också rätten att avvikelser i lagerhållningen kan förekomma. Innan kunden gör en beställning i vår nätbutik bör kunden läsa igenom dessa gällande Villkor.

Njutbara chokladstunder önskar vi på GN Chocolates!